Monday, September 20, 2010

San Francisco (day 4)

Meg valahol delen foglaltam 2 db. jegyet az Alcatraz borton-sziget turara, es ennek a turanak ma jott el a napja. 11-re kellett leernunk az Embarcadero 33-as dokkjahoz, innen indult a hajo. Nagy tomeg alldogalt mar a helyszinen, mire atvettuk a jegyeket. Egy kis sorbanallas utan mar fenn is voltunk a hajon. Az ut nem hosszu, viszont remek kepeket csinaltunk Friscorol, a Bay es a Golden Gate hidakrol, no meg magarol a szigetrol. Nagyjabol 20 perc utan kikotottunk. A hajon nagyon jol erezheto az a hirhedt aramlat, ami tobbekkozt lehetetlenne tette a szokest errol a helyrol. A csipos suvito szel pedig eszunkbe juttatta Mark Twain hires szavait: eletem leghidegebb telet egy nyaron eltem at San Franciscoban.

A szigetre erve, szinte spontan modon hatalmaba keritett a hely komor hangulata (pozitiv ertelemben ;) Egy pillanat allatt kizartam a fejembol a korulottem nyuzsgo tomeget, majd sajat utunkon indultunk el felfedezni a szigetet. Elobb megneztuk a dokk reszt, ahol kikotottunk, majd megneztunk egy rovid filmet az Alcatraz-rol. Csak ezutan tertunk be a borton valamikori epuletebe, ahol atvettuk a walkmant, ami az ismerteto a kulombozo tortenesekrol, cellakrol, helyisegekrol. Az audio guide nagyon hangulatos, ex-bortonorok es itt raboskodott fickok narraltak a szoveget. Ez abszolut magavalragado. Kis fantaziaval, szinte magam elott lattam az esemenyeket. Ki lehet menni az udvarra is, ahol a rabok kicsit elvezhettek a szabadsagot, es ki lehetett probalni a maganzarkat is, ami mar nyomasztobb erzes volt. A rabok elmondasa szerint, neha meg a varos zaja is elhallatszott a cellakig, ha epp arrol fujt a szel, ami kulon buntetes volt szamukra. Bo 3 orat toltottunk a sziklan, aztan a 37-es dokknal megneztuk a Fishermen's Warf-ot es a fokakat.

Az utolso setank a Golden Gate Park-ba vezetett. Sok varosban jartam mar, de ilyen hangulatos parkot meg soha eletemben nem lattam. Ugyan a japan kertet kihagytuk, az arboretum meg mar bezart, olyan hangulatos reszeken jartunk, amihez hasonlott varosi parkokban eddig nem lattunk. Ketlem, hogy a kepek vissza adjak majd a latvanyt, de erre a parkra mindig orom lesz visszaemlekezni.

Az estet a Lori's-ban zartuk, egy 50-es evek hangulatara epito etteremben. En stilusosan burgert ettem es narancsos milkshake-et ittam, Aniko egy laza cezar salatat meg egy pohar Chardonnay-t ivott.

Sajnos mar nincs hatra csak a csomagolas es a holnapi visszaut Budapestre.


- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment